loading...
دهکده
سید داود ساجد بازدید : 36 سه شنبه 12 خرداد 1394 نظرات (0)

مقاله ای که در پیش روی شماست و برای اولین بار در سایت ها و رسانه های کشورمان منتشر می شود ترجمۀ چندین مقاله و کتاب معتبر اروپایی و آمریکایی است که بسیاری از مراجع (رفرنسهای) این مقالات فقط در مراکز علمی و دانشگاهی جهان منتشر شده و در دسترس عموم مردم نمی باشد. ما از هر گونه دخل و تصرف علمی در محتوای این مقالات پرهیز کرده و فقط آن را ترجمه و ویرایش ادبی نموده ایم: تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل که عاقل را اشارتی کافی است.

آیا می دانید مرغی که می خورید چیست؟


(تولید انبوه مرغ، خروس، بوقلمون، بلدرچین، اردک و غیره)

مرغ گوشتی فقط از 2 نژاد و بطور مخفیانه (Top secret) در آزمایشگاههای ژنتیکی دستکاری و تهیه شد و اسم آن به انگلیسی COBB 500 و به آمریکائی به نام The cobb breeding company گذاشته شد که فرمول آن مخفی و به هیچ کس داده نشد. هر چند تولید گوشت فقط با هورمون خوک همان طور که در گاو و بقیه حیوانات استفاده کردند، در این حیوان دو پا هم استفاده شد که فقط تولید گوشت بکند. این مرغ با یک کیلو و نیم موادغذائی یک کیلو گوشت تولید می کند. تمام مرغهائی که در دنیا به نام مرغ ماشینی وجود دارد در عرض 35 روز دورۀ این مرغها تمام و باید به دست مصرف کننده برسد. البته این مرغها خیلی خوشحال هستند چرا که بیشتر از این زنده نمی مانند چون با وضع بدی که دارند، حداقل دیوانه نمی شوند!!

 

سید داود ساجد بازدید : 26 سه شنبه 12 خرداد 1394 نظرات (0)

گزارش رادیو ایران در مورد نمک دریا در برنامه پیک نیمروزی مورخ ۱۱ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۲۶

لینک دانلود / حجم : 2.6 مگابایت

لینک دانلود کمکی

متن گزارش:
اختلاف نظر پزشکان درباره مصرف نمک دریا، موجب سرگردانی مردم درباره مصرف این ماده خوراکی شده.

پیک نیمروزی ۱۳۹۳/۱۱/۱۱

هرچه بگندد نمکش می‌زنند، این شعر اهمیت نمک را در جامعه انسانی نشان می‌دهد. اگر پیکر مردان نمکی پس از هزاران سال، در معادن نمک کشف نمی‌شد، شاید تا این حد کاربرد نمک برای روشن نبود؛ اما بخشی از پزشکی امروز، سلاح خود را به روی نمک تیز کرده و این ماده سفید را کشنده و مصرف آن را خودکشی می‌داند. دکتر رفیعی فر، سرپرست اداره آموزش وزارت بهداشت:


سید داود ساجد بازدید : 30 جمعه 08 خرداد 1394 نظرات (0)

مطالعات جدید مرکز سرطان سن سیناتی آمریکا نشان می دهد ظروف پلاستیکی یکی از دلایل ابتلا به سرطان پروستات است. مشاهده ماده BPA در ادرار مهم ترین نشانه ابتلا به این بیماری است و ظروف پلاستیکی و بسته بندی های مواد غذایی مهم ترین عامل ورود این ماده شیمیایی به بدن است.

منبع: هفته نامه سپید393¨ 22 اسفند

سید داود ساجد بازدید : 43 پنجشنبه 07 خرداد 1394 نظرات (0)
نمك مانند آب یك ركن از 3 ركن اصلی تشیكل دهندة كرة زمین، جسم انسان و شیر مادر است. امروزه دو نوع نمك در دسترس مردم است:


1. نمك موجود در بازار (كلرور سدیم)،

2. نمكی كه از گذشتة دور «نمك طعام» خوانده شده و در فرهنگ ایرانی و اسلامی ما جایگاه ویژه‌ای داشته است.

 

از نمك در طول تاریخ همواره به نیكی یاد شده است و اگر امروزه بحث‌های ضدّ و نقیضی كه در مورد نمك گفته می‌شود مرتبط به نوع اوّل، نمك موجود در بازار است.

برای دیدن ادامه مطلب روی ادامه مطلب کلیک کنید

سید داود ساجد بازدید : 86 چهارشنبه 06 خرداد 1394 نظرات (0)

درست است که چای شیرین در وعده صبحانه مزه خوب و دلچسبی دارد اما شکر برای مغزتان مفید نیست و سلامت شما را تهدید می کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ شکر همراه با چای می تواند سلامت دندان ها و کبد را به خطر بیاندازد و وزن را بالا ببرد.


بررسی ها نشان می دهند مصرف مداوم شکر در وعده صبحانه روی عملکرد مغز هم تاثیر گذاشته و کارایی آن را کاهش می دهد و دانشمندان در این زمینه پژوهش های مختلفی را انجام داده اند.

گفتنی است آن دسته از رژیم های غذایی که فقط شامل قند و "فروکتوز" هستند فعالیت های مغز را تحت تاثیر قرار می دهند چون توانایی انسولین را برای کمک به سلول های مغز مختل می کند.

قند فروکتوز در میوه ها نیز یافت می شود اما قند آن برای بدن مشکل زا نیست و مشکل زمانی ایجاد می شود که شکر همراه با نوشیدنی های داغ به ویژه در وعده صبحانه مصرف شود و متخصصان توصیه می کنند برای سلامت تان مصرف شکر را محدود کنید و به جای آن از "اسید های چرب امگا 3" در وعده صبحانه استفاده کنید زیرا مصرفشان باعث افزایش هوش و حواس می شود.

سید داود ساجد بازدید : 478 سه شنبه 05 خرداد 1394 نظرات (0)

کُرچ شدن به حالتی از مرغ گفته می‌شود که در طی آن مرغ آمادهٔ خوابیدن بر روی تخم و درآوردن جوجه می‌شود.
کرچی در مرغان را می‌توان با صدای مخصوصی که مرغ از خود بیرون می‌دهد تشخیص داد. در هنگام کرچی مرغ حساستر و نسبت به دیگر مرغها و همچنین حضور انسان واکنش نشان می‌دهد. مرغ کرچ ترجیح می‌دهد که اوقات روز را بجای دانه چیدن و گردش در جایی که تاریک و خلوت باشد بر روی تخمهای دیگر مرغها بخوابد. مرغهای کرچ معمولاً در طی دوران کرچی پرریزی می‌کنند و تخمگذاری آنها نیز در این مدت قطع می‌شود، از اینرو نژادهایی که زیاد کرچ می‌شوند مطلوب مرغداران تجاری نیستند. دوران جوجه کشی در مرغها عمومآ ۲۱ روز است و در این مدت مرغ کرچ فقط یک بار در طول روز اقدام به خوردن و آشامیدن کرده و به سرعت سر جای خود برمی‌گردد.
کرچی در مرغها را می‌توان به عواملی چند مانند نژاد، آب و هوا، محل تخمگذاری پرنده و تغذیه نسبت داد که در این میان نقش نژاد از همه پررنگتر است؛ بطوریکه در نژادهای سنگین میزان کرچی نسبت به نژادهای سبکتر، بیشتر می‌باشد. همچنین تاریک و دنج بودن محل تخمگذاری و جمع نکردن تخم مرغها بطور منظم خود عاملی است که مرغ را تحریک به کرچ شدن می‌کند به نحویکه می‌توان از این عامل برای کرچ کردن مرغ در هنگام نیاز سود برد.

برای دیدن ادامه مطلب به ادامه مطلب بروید

سید داود ساجد بازدید : 173 سه شنبه 05 خرداد 1394 نظرات (0)

 

اسم علمی این گیاه Dieffenbachia amoena ، از خانواده Araceae میباشد. این جنس دارای ۳۰ گونه مختلف از گیاهان همیشه سبز چند ساله است که برای برگهای زیبایش پرورش داده می شودند
    گونه amoena بومی نواحی حاره امریکا می باشد و ارتفاع آن به ۶۰ تا ۱۲۰ سانتیمتر می رسد. برکهای این گیاه مستطیل شکل و سبز رنگ بوده و داری لکه های سفید و کرم است.


 


برای دیدن ادامه مطلب روی ادامه مطلب کلیک کنید

تعداد صفحات : 2

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 17
  • کل نظرات : 2
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 13
  • آی پی دیروز : 5
  • بازدید امروز : 29
  • باردید دیروز : 2
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 33
  • بازدید ماه : 40
  • بازدید سال : 160
  • بازدید کلی : 5,418